tirsdag 10. januar 2012

Å starte dagen...



Det er ikke alltid like lett å komme seg opp om morgenen. I går la jeg meg kl 22.00, alikevel sov jeg helt til klokken 12.00! Dette er totalt 14 timer med søvn! For jeg har det nemlig slik, at selv om jeg legger meg tidlig, har jeg en tendens til å sove lenge om jeg ikke har noe å gjøre dagen etter. Nå har ikke skolen begynt enda, da vil det nok bli litt lettere å stå opp, men helgene har fort en tendens til å ende opp på denne måten. Dette må jeg få gjort noe med!


Etter å ha rådført meg med gode venniner, har jeg funnet to ting som kanskje kan hjelpe.

Tips 1: Avtal med en venn om å møtes tidlig neste dag. Dette kan være å gå en tur, invitere på frokost o.s.v.

Tips 2: Lag en skriftlig plan dagen før. Da vet du hva som må gjøres og hva du skal stå opp til.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar